In de meeste bussen en treinen kunt u met een rollator of rolstoel reizen. Kijk op de website van het vervoersbedrijf wat er mogelijk is.
Met een scootmobiel mag u wel mee in de trein, maar niet in de bus. Soms mag u ook met uw scootmobiel mee in tram of metro. Kijk op de website van uw vervoerder wat er mogelijk is.
Heeft u hulp nodig bij het reizen? Op veel stations kan de NS u helpen met het reizen met de trein. Bel minimaal 1 uur voordat u wilt vertrekken met de NS. Vertel welke reis u wilt maken. Geef aan of er een rolstoel, scootmobiel of begeleider meegaat. De NS-medewerkers helpen u dan de trein in en uit.
Meer informatie over reizen met de trein vindt u op de website van NS.
Kunt u niet alleen reizen met het openbaar vervoer? Misschien komt u in aanmerking voor een OV-Begeleiderskaart. Hiermee kan er iemand gratis met u meereizen. Kijk voor meer informatie op de website van Argonaut.
Voor informatie, advies en het aanvragen van een OV-begeleiderskaart.
In onze gemeente zijn er twee vrijwilligersorganisaties die alternatief vervoer aanbieden. Kijk op de website van de LEV-groep automaatje of bel naar Burenhulp.
In het geval dat zij u niet voldoende kunnen helpen neem contact op met team toegang.
Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.
Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk.
De cliëntondersteuner helpt u met:
Is die hulp niet genoeg? Neem dan contact op met Team Toegang van het CMD. U vind team toegang onder: cmdtoegang@geldrop-mierlo.nl of bel met: 0402893899.
Zorgtoeslag aanvragen, een vraag stellen aan de gemeente of werk zoeken: het moet tegenwoordig allemaal via internet. Veel mensen vinden dit best lastig.
Voor vragen en advies over de websites en apps van de overheid kun je terecht bij het IDO in de bibliotheken in Geldrop en Mierlo. Je hoeft geen lid te zijn en de dienstverlening is gratis. Iedereen is van harte welkom!
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Zorgtoeslag aanvragen, een vraag stellen aan de gemeente of werk zoeken: het moet tegenwoordig allemaal via internet. Veel mensen vinden dit best lastig.
Voor vragen en advies over de websites en apps van de overheid kun je terecht bij het IDO in de bibliotheken in Geldrop en Mierlo. Je hoeft geen lid te zijn en de dienstverlening is gratis. Iedereen is van harte welkom!